قیمت مخزن پلی پروپیلن

 

مخزن پلی پروپیلن - قیمت مخزن پلی پروپیلن :

مخزن پلی پروپیلن از پلیمر پروپیلن با علامت اختصاری (PP) طراحی و تولید می شود. ماده پلی‌پروپیلن یکی از پرکاربردترین پلیمرها جهت استفاده در صنایع لوله‌سازی، کفپوش اتومبیل، اسباب بازی‌ها، بسته‌بندی مواد غذایی، قالب گیری تزریقی، ساخت مخازن سپتیک تانک و منهول هستند. ماده پلی پروپیلن به دلیل مقاومت در برابر مواد شیمیایی، عمر بالا و سبک وزن بودن بسیار در بین مشتریان و کاربران محبوب شده است. مخازن پلی پروپیلن در برابر دمای بالا و دمای پایین مقاوم هستند. مخزن پلی پروپیلن به راحتی دمای خود را از دست نمی‌دهند از این رو از آنها بعنوان به عنوان عایق دما استفاده می شود. قیمت مخزن پلی پروپیلن وابسته به مواد اولیه‌ای است که به صورت هفتگی در رینگ قیمت‌گذاری بورس تعیین و اعلام می‌گردد. در ادامه مقاله حتما به قیمت مخزن پلی پروپیلن در احجام و ابعاد مختلف اشاره خواهیم نمود.



طراحی و تولید مخزن پلی پروپیلن :

مخزن پلی پروپیلن ساخته شده از پلیمر پروپیلن با تحمل دما تا ۲۸۰ درجه سانتی‌گراد، یکی از کارآمدترین مخازنی است که جهت ذخیره‌سازی آب، انواع مواد شیمیایی اسیدی و قلیایی و مورد استفاده قرار می‌گیرد. پلی پروپیلن برای اولین بار در سال ۱۹۵۰ در مقیاس آزمایشگاهی تولید شده و در اواخر سال 1950 به تولید تجاری و انبوه رسید. پلی پروپیلن در سه فرم آتاکیتیک، سیندیوتاکتیک و ایزوتاکتیک ساخته می‌شود که به صورت عمده با فرم isotactic و با افزودن مقدار کمی از دیگر مونومرها همانند ماده پلی اتیلن که در ساخت (منبع پلاستیکی آب PE) استفاده می‌شود، تولید می‌گردد. با توجه به مقاومت و سبک ساخت مخزن پلی پروپیلن، امکان بارگذاری تا وزن ۳.۵ تن بر متر‌مربع بر روی آن‌ها امکان‌پذیر است.

کاربرد مخزن  پلی پروپیلن در صنایع گوناگون :

مخازن پلی پروپیلن در بسیاری از صنایع کاربرد دارند. مزایایی بیشمار آنها ، موجب گسترش استفاده از آن شده است و آنها را بسیار مقرون به صرفه و رایج نموده است :

1-برای نگهداری مواد شیمیایی خورنده مانند اسید سولفوریک، اسید نیتریک، اسید کلریدریک و سدیم هیدروکسید استفاده می شود.

2-در صنایعی با دمای بالا تا ۱۱۰ درجه و دماهای نسبتا پایین برای نگهداری مواد و جلوگیری از هدر رفت و تبادل دما و حرارت استفاده می‌ شوند.

3-صنایع دارویی برای نگهداری از مواد شیمیایی و بیولوژیک نیاز به مخازنی بسیار مقاوم دارند که مخزن پلی پروپیلن گزینه مناسبی هستند.

4-در صنایعی که نیاز به نگهداری از مواد اسیدی و قلیایی است نیاز به مخازنی است که در برابر این مواد از خود مقاومت نشان دهند که منبع پلی پروپیلن گزینه ای ایده آل برای آن‌هاست.

ماده پلی‌پروپیلن که در ساخت منبع پلی پرو پیلنی استفاده می‌شود، نسبت به متریال پلی الفین و مواد گرمانرم، کیفیت بالاتری دارد.

مزایای مخزن پلی پروپیلن :

·        از مهمترین مزیتهای مخزن پلی پروپیلن میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

·        قابلیت نصب مانیتور یا کنترل­‌های سطح مایع

·        قابلیت نصب مانیتورهای کنترل ­pH

·        امکان مانیتورکردن رسانایی منابع

·        نصب تجهیزات کنترل‌کننده­ دما بر روی آن‌ها

·        استقامت در برابر گردش هوا

·        مقاومت در برابر محلول‌­های مختلف و ضربات مکانیکی

·        مقاومت در برابر دمای بالا و پایین

·        وزن سبک

·        جذب رطوبت پایین

·        ساخت راحت

·        خصوصیات دی الکتریک عالی

·        مقاومت در برابر فشار برای شکسته‌شدن

·        عدم رنگ‌پذیری

·        مقاومت در برابر مواد اسیدی و قلیایی و استفاده از آن بعنوان مخزن اسید.

·        استفاده جهت تولید منهول و دریچه منهول

قیمت مخزن پلی پروپیلن برای نگهداری مواد شیمیایی و ساختاری مقاوم بسیار مقرون به صرفه و عالی می باشد. با توجه میزان ماندگاری بالا این هزینه تمام شده ، جایی برای تفکر هنگام خریدن یا نخریدن ندارد.

کشورهای پیشرفته سعی در استفاده هر چه بیشتر از ماده پلی‌پروپیلن در ساخت انواع منهول، لوله، مخازن دوجداره و مورد استفاده در زمینه‌های گوناگون ذخیره‌سازی آب، سیستم آبرسانی و دارند. مخزن پلی پروپیلن قابلیت نصب بصورت دفنی  با میزان بارگذاری تا وزن ۳.۵ تن بر متر‌مربع را دارند.  این ویژگی منحصر به فرد برای پروژه‌هایی که از نظر قیمت زمین یا مساحت دچار محدودیت هستند، حائز اهمیت می‌باشد.

انواع مخزن پلی‌پروپیلن (PP)

بر اساس نوع صنعت و محل کاربری مخزن پلی پروپیلن دارای مدل و انواع مختلفی به شرح زیر می باشد:

مخزن پلی پروپیلن عمودی

مخزن پلی پروپیلن مخروطی ( ته قیفی )

مخزن پلی پروپیلن افقی

مخزن پلی پروپیلن مستطیلی

مخزن پیل پروپیلن استوانه ای

مخازن پلی پروپیلن بدون در پوش

مخزن پلی پروپیلن عمودی :

مخزن پلی پروپیلن ورتیکال یا مخازن پلی پروپیلن عمودی از جمله کاربردی ترین نوع مخازن پلی پروپیلن می باشند. چرا که تولید این دسته از مخازن با افزایش سایز مخازن، مقدار مواد به شکل محسوس تغییر نمی کند. می توان به صورت کوپلیمر پلی پروپیلن نیز آن را ساخت. در ابعاد و ظرفیت های مختلفی ساخته می شوند.

به طور معمول از مخازن پلی پروپیلن عمودی برای ذخیره سازی آب، انواع کودهای مایع، روغن های گیاهی استفاده میشوند. همچنین جهت ذخیره انواع مواد شیمیایی مربوط به صنعت کشاورزی، مواد شیمیایی صنعتی، DEF، سیستم های دارای اسمز معکوس و همچنین کارواش ها استفاده می شود.

مخازن پلی پروپیلن مخروطی :

این نوع از مخازن PP در ابعاد و ظرفیت های مختلفی ساخته می شوند و دارای تنوع بالای می باشند. مخازن دارای انتهای مخروطی کاربرد بسیاری در صنایع دارد، از جمله این صنایع می توان به صنایع تصفیه آب، تهیه نوشیدنی، بیودیزل و سوخت زیستی، تولید کود آمونیوم نیترات، کاغذ سازی، کشاورزی و همچنین مخزن نگهداری DEF و لجن فعال اشاره نمود.

مخازن پلی پروپیلن بدون درپوش :

مخازن پلی پروپیلن بدون درپوش، در قسمت بالایی باز بوده و مواد شیمیایی به راحتی در مخزن قرار گرفته و نگهداری از آن صورت می گیرد. این نوع از مخازن پلی پروپیلن، دارای گرید سلامت بوده و به همین دلیل برای نگهداری آب نیز از آن استفاده می شود. از دیگر کاربرد مخازن پلی پروپیلن بدون درپوش می توان به سیستم های جمع آوری، مخازن موقتی سیالات، مخازن ثانویه برای مخازن عمودی اشاره کرد. مخازن پلی اتیلن برای صنایع شیمیایی نیز کاربرد داشته و در هنگام تهیه آن از مواد پلی اتیلن استفاده می شود تا نسبت به اشعه فرابنفش خورشید مقاوم باشد.

قیمت مخزن پلی پروپیلن :

عوامل بسیاری بر قیمت مخزن پلی پروپیلن تاثیر مستقیم یا غیر مستقیم خواهد گذاشت کا در ادامه به مهمترین عوامل تاثر گذار بر قیمت مخزن پلی پروپیلن اشاره خواهیم نمود :

·        ظرفیت مخزن

·        نوع صنایع مورد استفاده (ذخیره اسید، ماده شیمیایی و)

·        فرم تانکر ذخیره‌سازی مد نظر به صورت استوانه‌ای، مستطیلی و

·        ضخامت ورقه‌ای که در ساخت منبع استفاده می‌شود.

·        مقاومت دمایی، شیمیایی و ضرب‌ه­ای مدنظر

·        نحوه­ تولید به صورت هموپلیمر یا کوپلیمر

·        نوسانات ارزی و تاثیر آن در قیمت منبع

·        ابعاد و سایز مخزن

·        تجهیزات جانبی مورد نیاز برای مانیتورینگ و کنترل مایع

·        نوع سیال و محلول درون مخزن

·         دفنی یا غیر دفنی بودن

·         میزان تابش نور و محل نصب مخزن

·        دمای کاری

اما بطور کلی قیمت مخزن پلی پروپیلن سه برابر قیمت مخزن پلی اتیلن در حجم یکسان خواهد بود.

قیمت مخزن پلی پروپیلن 2000 لیتری تقریبا معادل 42 میلیون تومان

قیمت مخزن پلی پروپیلن 3000 لیتری تقریبا معادل 70 میلیون تومان

قیمت مخزن پلی پروپیلن 4000 لیتری تقریبا معادل 90 میلیون تومان

قیمت مخزن پلی پروپیلن 5000 لیتری تقریبا معادل 130 میلیون تومان

قیمت مخزن پلی پروپیلن  10000 لیتری تقریبا معادل 230 میلیون تومان

این مقادیر و ارقام به روز نمی باشند جهت استعلام قیمت مخزن پلی پروپیلن به صورت به روز با مشاوران فروش شرکت پایپ گستر تماس حاصل فرمایید.



Comments